zondag 3 mei 2015

Onderweg: de betekenis van de amethist.

Amethist

Ik heb de naam van dit weblog gekozen op grond van de kleur. Van een van mijn andere blogs is de Robijn de steen. Camino paars vond ik niet zo mooi. Amethist wel. In 2013 heb ik na de Camino een ring gekocht met een Amethist.

Op www.semoea.nl las nu ik het volgende en het is verbazingwekkend hoe goed ik de steen kan gebruiken en hoe goed hij bij me past. Ik heb ook andere stenen bestudeerd, maar deze heb ik het meest nodig en past het best mij. Toeval?





Spiritueel:

* Amethist stimuleert de groei van je spiritualiteit en je intuïtie. Het is de steen van onthechting en wijsheid.
* Het helpt je zonder oordeel en met compassie te kijken naar jezelf, naar anderen en naar je omgeving.
* Amethist helpt je het verschil te zien tussen wat echt belangrijk is en wat niet.
* Tijdens meditatie helpt amethist je de stilte in jezelf te vinden.
* Bij rouw en verdriet helpt amethist om je verlies te verwerken en te accepteren.
* Amethist maakt wilskrachtig maar niet per se heel actief.
* Het is dé steen van het loslaten. Negatieve gedragspatronen en gewoontes kun je verbreken door met amethist te mediteren.


Was nu ook benieuwd naar de betekenis van de kleur paars. Die heb ik ook maar even opgezocht.

De kleur paars wordt gezien als symbool voor passie, inventiviteit. Inspiratie, originaliteit en spiritualiteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten