zaterdag 23 oktober 2021

De thuiskomst

Om 7.00 uur word ik wakker van het gebeier van de klokken van de basiliek. We hebben uitzicht op de basiliek, het kapelletje en de kaarsenmuur! 

Ik heb deze nacht droomloos geslapen. Komt het van het weten dat het voorbij is of van de magnesiumolie op mijn voeten, dat zou zorgen voor ontspanning? 

Hoe het ook zij, heerlijk geslapen en verfrissend op gestaan! We ruimen de kamer op en zorgen dat de rugzakken zijn in gepakt! Dan hebben we nog even tijd na het ontbijt voor een bezoekje aan de kerken en wat boodschappen! 

Het ontbijt is weer heerlijk met yoghurt en Duitse bolletjes met kaas en lekker koffie! 

Nu is alle tijd om de kerk te bekijken, er is nu geen dienst. Ik bekijk de kapel en de 2 kerken. Een kerk is een walfartskirche! Er hangen allerlei schilden van groepen en er staan grote beschilderde kaarsen! Indrukwekkend! 

MijnMaatje ontdekt aan de zijmuur van de kerk een labyrint. Ik heb nooit begrepen van de relatie met pelgrimeren. Nu weer ik het.  Homo vifator “De mens die onderweg is!”

Ik koop nog een een paar attenties en dan is het 10 uur. De bus staat voor! We rijden richting huis. 

Wat een ervaring was deze tocht. Lopen in een groep met bekenden en onbekenden. De reis compleet voorbereid. Ook dat is een ervaring. 

Bijzonder dat in deze tocht vrijheid, vrede en verdraagzaamheid zo samen komen!! En weer klopt het dat je naar huis gaat, anders dan dat je vertrok met de rugzak vol met nieuwe ervaringen! 

Klik hier voor de link van een artikel in het Contact

Klik hier voor de link met het interview







Geen opmerkingen:

Een reactie posten