zaterdag 24 april 2021

Camino Anders dan anders II Dag 10 "Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen"

 De tekst vandaag is een ouwetje voor mij. "Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen waarop je invloed op kunt hebben." Misschien iets anders gezegd dan in het ouwetje. 

Franciscus van Assisi: "Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien."

En de opdracht van vandaag is: Vandaag hoeft niets anders, beter of sneller te gaan dan dat het gaat. 

Ik volg de opdracht vandaag graag. We laten hardlopen even voor wat het is. Met een zere bil hardlopen is niets. We gaan gewoon lekker een ochtend wandeling doen. We lopen naar Arum, komen langs de Gouden Leeuw en lopen via Witmarsum via de dijk weer terug naar huis. Klinkt soepeltjes. Ging ook soepeltjes, maar was we even 12 km. Onderweg op een bankje het yoghurtje gegeten. Lekker hoor. 
Het licht is zo prachtig, de lucht zo blij. De wolken zo wit. Het is een ervaring elke ochtend weer op nieuw.

Thuis gekomen zitten we nog een uurtje in de zon. Van voren warm en de rug bevroren. Ik heb de hele dag met de buff van MijnMaatje gelopen. Ik had me toch weer laten verrassen door het mooie zonlicht. Maar de poolwind vergeten. De buff heb ik de hele dag op gehad. Ik heb dit jaar mijn winterjas mee en dat mag ook echt wel. Wat is het koud.

Maar lekker een uurtje breien. Gewoon zitten en niets doen? Dan doe ik nooit. Voor de ochtendwandeling begon had ik de vuilnis al weg gebracht, wc gedaan, dekbed buiten gehangen, opgeruimd. Maar om 8.15 uur liepen we al. 

De lunch hadden we niet bij ons. hebben we lekker op het bankje voor het huisje gegeten. Samen met de soep van restjes groente een heerlijke lunch.

We wilden boodschappen doen en dan via de dijk terug fietsen. En hoe toe passelijk. Het gaat zoals het gaat. We moesten wel 4 winkels in voor galantine. Maar gevonden.  Het tochtje dijk moet maar een andere keer. Het is niet anders.

We krijgen bezoek op de camping. Dus we hebben even wat extra boodschappen nodig. Van de yoghurt wil in taart maken met havermout en rozijnen. De vulling met perziken uit de vriezer en eigen gemaakte yoghurt. Prima gelukt. Van het vocht van de bruine bonen heb ik een stevig tomatensoepje gemaakt. Ik kan er ook nog bruine bonen door doen. Dan is het een Zuid-Afrikaanse gevulde bruine bonensoep. Heb er als kruiden brandnetels door gedaan. Werkt prima.

Voor morgenavond alvast van kikkererwten, spinazie en pesto groenteburgers gemaakt. En voor vanavond gebakken aardappeltjes met zuurkool en rozijnen gemaakt. Om zes uur ben ik klaar en ik begin alvast aan het blog. Klaar is maar weer klaar. 

Een mooie spreuk. Het mag gaan zoals het gaat. En dat gaat het ook!

Het dekbed met een vogelpoepje is weer binnen. Fris op het poepje ook. Maar is ook prima. Zit niet op een plek waar onze neus zit.






Weer: mooi maar koud
Km 12 km wandelen, 18 km fietsen
Lunch: pinda potje
Diner: gebakken aardappeltjes met zuurkool en appelmoes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten