dinsdag 10 mei 2022

Camino Anders dan anders III Dag 26 Geluk maakt een cirkelvormige beweging

Vanmorgen toch maar eens de "stoute" hardloop schoenen aangetrokken. Het viel nog niet mee. Wilde ik beginnen, regende het. Grrrr. Maar wie ben ik, de regen is heel hard nodig. Maar ook het hardlopen hield niet over. Gisteren ging het zwemmen fantastisch. Ik dacht nu ook maar eens hardlopen proberen. 2 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen. Het ging.... Een klein rondje. Ik weet niet of de 10 km loop op 22 mei gaat lukken....

Ik had allerlei plannen voor de nieuwe topdag! Maar het regende een beetje en het waait. Volgens mij windkracht 5! Ik ben daarom maar naar Franeker gelopen met de afspraak dat MijnMaatje me daar dan ophaalt als hij terug komt van zijn werk! Lekker de stevige wind in de rug.

Met de fiets is het 11 km. Afhankelijk waar je in Franeker moet zijn. Uiteindelijk heb ik 15 km gelopen. Samen met het hardloop rondje iets te overmoedig! Ik had helemaal geen pijnstillers meer gebruikt gisteren. Maar vanmiddag toch maar langs het Kruidvat voor paracetamol.  

De opdracht van vandaag: Richt je blik eens op cirkels vandaag. 
Ik snap geen bal( He,  een bal, rond, een cirkel toch?)  van de spreuk van vandaag. Maar toevallig is het vandaag een dag van rondjes en cirkels. Ik heb een hardloop "rondje" gemaakt. De windmolen voor het huisje kreeg vandaag zijn tweede molen wiek. Nog even dan draait deze ook rond.
Ik heb in Achlum een prachtig rondje om het dorp gelopen, gestruind door de weiden. Het huis van Haye Thomas gezien.  Bij Hitzum zag ik prachtige witte en gele bollenvelden. Met bollen. In de Martinikerk in Franeker heb ik nog even bij de Gaia gekeken. De prachtige grote wereldbol. 
Ik kreeg van het groentepakket van To Good To Go  9 nectarines. Ook prachtig rond, maar 6 van de 9 waren bedorven. Dat is wel jammer, natuurlijk!
Dan de kikkers. Het zijn er geen 7 kikkers meer in de sloot, maar lijkt het wel het publiek van de champions leage. Wat een kabaal!! Ik heb een geluidsfragmentje gemaakt. Oorverdovend!! Maar ook mooi om deze kringloop te volgen. Thuis bij de Markeplas hebben we het dril voor het eerst gespot eind maart. Nu overal kikkers.....
Klik hier voor het geluid!



Ik besluit eens te neuzen waar te spreuk vandaan komt. Ik vind dit.....
 
"Geluk lijkt veel op een draaideur. Het komt en gaat en zoals Donovan zei, geluk loopt in een cirkelvormige beweging. Soms lijken onze slechte tijden zwaarder te wegen dan de goede, maar als je je herinnert dat het altijd weer terugkomt, komt het goed. "  

Daar gaan we dan maar vanuit! Mijn billen ( he, ook rond, toch) doen knap zeer. Alleen het zitten op het roze zachte bankje in het tiny house gaat prima. Precies op hoogte.  Trap af op, maar trap af, brrrr. Gewoon een vreselijke spierpijn, zo voelt het. Iets te vroeg gestopt met de pijnstillers. Maar we hopen natuurlijk op betere tijden.

MijnMaatje volgt altijd mensen die op weg zijn naar Santiago of Rome. Ik hoor dan alle belevenissen zijdelings ook. Regelmatig leest hij wat verhalen voor. MijnMaatje volgt iemand die al naar Santiago was gelopen en nu dit jaar naar Rome loopt. Een dag voor Rome stopten de berichten. Nu hebben zijn kinderen een stukje geplaatst. De Pelgrim heeft zijn definitieve bestemming behaald. Alleen Rome niet meer.  Hij is plotseling aan zijn hart overleden. "Uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren."  Weer een cirkelgang!

De molen bij Achlum

De bollenvelden bij Hitzum


Hier een wiek


Vandaag twee wieken








Geen opmerkingen:

Een reactie posten