zaterdag 28 mei 2022

Camino Retraite Dag 3 Koude wind in Pingjum

Het veel niet mee vannacht! Een retraite is Eem bezinningsmoment. Het laat je nadenken over je bestaan en datgene wat je doet. Nou, daar had ik vannacht wel tijd voor. Ik werd wakker van de kou. Ik moest eigenlijk plassen, maar waagde me niet buiten de tent. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen ( slippers) aangetrokken en ben toch gegaan. Ik heb mijn voeten in mijn jas gewikkeld en mijn hoofd in de capuchon van de slaapzak. Rond 8 uur werden we wakker. Ik had 8,5 uur geslapen uiteindelijk. Ik merk dat er af en toe een straaltje zon langs komt. Ik wil wel graag even eeennhardlop rondje doen, maar Mijn!aatje klungelt met zijn slijmbeurs in zijn heup, dus we gaan voor de wandeling. Bovendien zijn we beide stram en beurs na de barre tocht van de afgelopen 2 dagen. We maken wel vaker tochten van deze lengte, maar deze wind..........Dit hebben we zelden mee gemaakt. Kou, regen, hitte, klimmen, dalen, alles gedaan. Maar dit was de vreselijkste wind ever.

Langzamerhand wordt het lopen beter. We lopen met de klok mee rondje Pingjum. Goed voor 4 km. Dan worden we blij verrast! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten