donderdag 18 april 2024

Dag 14 Camino del Norte Guriezo

Schrijven over wat je dagelijks meemaakt is keuzes maken! Je kunt gewoon niet alles beschrijven! Ik doe maar een kleine poging! 

De herberg van gisteren was gezellig! Maar wel erg sober. De was is na een nacht in de slaapzaal niet droog! Mijn nachthemd had ik bij mij in de slaapzak genomen en die was droog. 14 mensen met natte kleding in een ruimte waar niet gestookt wordt! Het is er klam en koud! 

Dat sobere geldt voor de maaltijd! Als maaltijd hadden we salade mixta zonder ei of tonijn! Linzensoep met verdwaalde groenten er in en brood! Je mocht net zoveel als je wilde. En een flan uit een pakje! Dat geeft niet, maar het was een beetje liefdeloos gemaakt. Met wat aandacht was het beter geweest en dat het echt niet zoveel meer hoeven kosten! 

Als ik zie hoeveel energie wij in de herberg besteden aan het koken! Maar we doen het ook niet altijd. Het is wel knap hoor, 18 mensen ontvangen, slapen en eten in een oppervlakte van 2 keer onze benedenverdieping! Alles spik en span en strak georganiseerd! Blijf maar de elke  dag opgewekt! De eigenaar van de herberg had een vrijwilliger die haar hielp! 

We zaten naast Finse mensen. De mannen waren over de 80, de vrouwen wat jonger! 

Dapper hoor! Ze zijn in Bilbao begonnen! Alleen nog maar regen gehad! Maar toch! Pelgrims zijn net mensen! Er zitten vreemde snoeshanen tussen! Mensen beginnen zomaar te eten! Wachten niet op elkaar. Scheppen grote porties op, zodat de laatste de restjes heeft! Echt raar! Er is ook een  man uit Nieuw Zeeland. Heeft een vreselijke stem en het accent is afschuwelijk! Ik heb niet gauw dat mensen in mijn allergie zitten, maar deze meneer met stip! 

Onderweg kwamen we heen weer tegen en hij zei: “ Weet u wel dat u de enige bent die mijn groet en tegen me spreekt? “  Ik snap het wel, dat mensen afknappen op hem. Loopt zonder kaart en telefoon! Is niet nodig volgens hem! De telefoon moet je niet gebruiken, want dan kan iedereen je bespioneren…. Een wappie….

Hoe hij het dan voor elkaar krijgt met geld? Met grote passen loopt hij verder! Ik vind het prima! Ik loop graag alleen! Heb overdag nog niet een keer mijn oortjes in gehad! Geen behoefte aan! Er is zoveel te zien! De route vandaag liep veel naast een snelweg’ of we liepen zelfs stukken op een behoorlijke autoweg! Veel verkeerslawaai. Maar ook prachtige stukken klifkust. De zee is zo mooi groen blauw! Juweeltjes! De hele tijd poncho aan en uit! In Castro Urdiales stroomt water onder een kerk door en spat dan omhoog! Eén mooi gezicht! 

Nu zijn we weer in een klein een hotelletje! Heel eenvoudig en koud! Maar dat zijn we gewend! Straks gaan we eten met Eva, een jonge Duitse vrouw! Op het menu staan alleen broodjes! We zullen zien! Er zijn geen winkels morgen onderweg of ze zijn niet open als we erlangs komen! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten