woensdag 24 april 2024

Dag 21 Camino del Norte Colombres

“Vandaag is het mooie dag om er een prachtige dag van te maken! “ Deze spreuk kregen we van Diaan vanmorgen! De Camino vriendin uit 2014, 2015?  Zoals je op de foto’s kunt zien was het een prachtige dag! Zoveel moeite hoef ik er dit keer dus niet voor te doen! 
Na een lekker ontbijtje met een heerlijk broodje met Eva boter en Maria koekjes gaan we op weg! Om 7.50 uur lopen we. Maria uit Denemarken met een pakket dat ze naar huis wil sturen! Haar rugzak is te zwaar. Eva uit Duitsland met haar lange benen dartelend als een jong veulen om ons heen. Ze hebben de leeftijd van onze kinderen. Bijzonder! Gisteren hebben we samen gekookt en gegeten! Was zo leuk! 
Eva’s moeder belt! Haar oma maakt zich zorgen dat ze alleen is op de Camino. De filmpjes van MijnMaatje heeft Eva’s moeder laten zien en nu is oma gerust. 
De morgen is prachtig! Het is heerlijk wandelweer. De zon schijnt en we aanschouwen de Gaudi kerk in zijn volle glorie. De route is prachtig. Een geweldig stuk langs de kust en ook een mooi stuk over het strand! Dankbaarheid welt aan alle kanten op! Ik loop een poosje met Gaby uit Oostenrijk! Zij is op haar 44ste plotseling weduwe geworden! Ze is nu 62, net zo oud als ik, maar het speelt nog elke dag een grote rol in haar leven. 
Het tweede deel van de dag gaan we over een afkorting. Het lijkt wel of we in Oostenrijk zijn. Prachtig weiden! Op de achtergrond de Pico’s  met besneeuwde toppen! 
Het is heerlijk wandelweer! Ik doe mijn pijpen af en loop zonder jas. 
We hebben 28 km te gaan zonder afkorting. Het blijkt uit eindelijk 28 km te zijn met afkorting! 
We hebben een kleine herberg en hebben geluk dat we er terecht konden! Een bijzondere ervaring. Een jonge man uit Slowakije heeft hier een huis gekocht en is een herberg begonnen!  Het is een gewoon particulier huis en ziet er mooi uit! Alle pelgrims zijn gasten, maar het voelt als een grote familie! Voor het diner zitten we in de woonkamer die eruit ziet als gewone woonkamer. Prachtig sober ingericht! Maar gezellig en mooi.  De pelgrims zijn een Engels man, een Spaanse man, de zwijgzame man uit Italië die moeite heeft met tafelmanieren, Eva, Marie, Anne, jonge meiden. Annemarie uit Nederland, ik schat een 50er en wij als oudsten. De gesprekken gaan natuurlijk over de vraag waarom iemand een herberg begint, of het huis van de hospitalero is ect. 
Uiteindelijk gaat het ook over geluk en liefde! Anne het jonge meisje zegt dat ze zo goed en liefdevol is opgevoed. Probleem is nu dat ze geen partner kan vinden, want niemand kan aan haar vader tippen! 
Maria praat ons bij over geluk! Ze had gisteren zo’n ontzettende heerlijke salade gemaakt! Ik complimenteer haar daar vandaag nogmaals mee! Ze geeft aan dat dit haar manier van liefde geven is: iets doen voor een ander! In haar geval koken! Ze vindt het moeilijk om te zeggen dat ze van iemand houdt, is niet zo van het knuffelen, maar wil haar liefde delen door te zorgen en te koken! Een heerlijke avond met fijne mensen! 
Ik vergeet al mijn PHPD tjes ( pijntje hier, pijntje daar). Alleen de fikse blaar op mijn teen ondanks de de wandelwol, speelt me parten! Maar door de prachtige dag, voel ik zelfs deze niet zo! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten