zaterdag 6 april 2024

Dag 3: Camino de Norte: Saint-Jean-de-Luz

Om 12.30 uur zijn we in Saint-Jean-de-Luz. 9 km staat er op de teller. We kunnen ook nog niet spreken van pelgrimeren. Eerder een vakantiereisje. We konden uitslapen. Niet dat ik dat kan, maar 8 uur is een behoorlijke tijd op de Camino. Bovendien 8 uur geslapen met een  kwaliteit van 86 procent. Super goed! Dat terwijl ik zelf vond dat de bus gisteren ook wel ging! We zullen er wel wat aan geleden hebben. De hospitalero bracht gisteren 2 stokbroden. Of het de bedoeling was weten in niet, maar ze zijn op! Klein stukje over. MijnMaatje heeft veel brood gegeten en ik gewoon. Redelijk verse stokbrood met echte boter en zelfgemaakte sinaasappel jam is een super ontbijt! Met vers gezette filterkoffie. Een goden ontbijt. We hebben yoghurtjes gemaakt . Die eten we maar als lunch. Gisteravond hadden we nog wraps van thuis. Dus geen menu of pasta. Met een mandarijntje als toetje, een lekker maaltje. We hadden een lange avond. We hebben zelfs een spelletje gedaan. Deze hebben we geleerd in het Zeehuis van Tine en Elly. Je hebt alleen maar dobbelstenen nodig en papier! De route is voor mijn achillespees en de knie prima. Afwisseling doet me goed. We zien de kust en heel veel campings. Na anderhalf uur rusten we. Vervolgens nog aan de bay in Saint-Jean-de-Luz. Ik slaap daar zelfs een uur!! Gewoon op een bankje. De herberg gaat pas om 15.00 uur open. Het is een klein cadeautje dat bijdraagt aan het vakantiegevoel. Achter een slobberige deur opent zich een herberg van alle gemakken voorzien. Het wordt geleid door een vrijwilliger die nog wat Camino sferen weet aan te brengen. Maar dat mag de pret niet drukken! De herberg is geweldig! Nog drie andere pelgrims. Een Deens meisje en twee Amerikaanse studenten die de winter doorbrengen in Europa! 
Ik vind het allemaal prima. Geen last van hooikoorts, thuis is het fase paars, een prachtig plekje en mijn benen gaan goed. Wat wil een mens nog meer! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten