maandag 18 oktober 2021

Dag 1 Hengelo naar de Abdij de Slangenburg





De eerste etappe zit er op! De route was prachtig. In mijn kamer in de Abdij (let op alleen, eenpersoons kamers) maak ik een begin met het blog. De Abdij is gerenoveerd. Sober,  eenvoudig, maar met prima badkamer! Je moet zelf je bed opmaken, maar dat is prima. De route was 23 km. Ik had een beetje last van mijn knie. Uit voorzorg had ik stokken mee gebracht. Ik zal zo even magnesium olie op mijn  knieĆ«n doen. Dat kan voor het douchen  even intrekken. Heerlijk zo een kamer alleen. Natuurlijk met MijnMaatje is het nog leuker. Een hele dag lopen in een groep vind ik vermoeiend. Veel praten en de onderwerpen zijn toch wel wat aan de zware kant.  Ik vind omgaan met mensen heerlijk, maar hecht aan af en toe alleen zijn en mijn autonomie. 

Vanmorgen zijn we om 8.45 uur van huis vertrokken. Eerst naar de Vredesvlam voor de kerk in Hengelo. Daar kregen we een kaars, een kaart en een stempel! Een mooi gebaar.

Een oud leerling Luuk Stam maakte foto’s en een artikel voor het Contact! Ik voeg de link straks toe. Wat vind ik het geweldig om te zien wat oud leerlingen doen en hoe ze zich ontwikkelen’ 

Na een kop koffie gingen we echt van start. Richting Dorpsbos, het Zand, Wolversveen, de Meene Halle, Heide en toen Slangenburg. Een prachtige route door een schitterend herfstlandschap. 

Wij hebben alles wat in de koelkast zat in de vriezer gedaan of in de wraps. De wraps hebben we rond twaalf uur voor de Sussessschool opgegeten. Wat ligt deze school mooi en wat een prachtig plein/speelplaats. 

Via kronkelende zandwegen lopen we naar de Slangenburg. De zon schijnt en betoverd het landschap in gouden kleuren! 

Aan het Boelekerlspad nemen we een tweede pauze. Ik had nog een stuk bubbeltjes plastic in de rugzak gedaan. Maar goed ook, want 11 mensen op 1 bankje is lastig. Maar zo zittend aan de slootkant wil prima. 

De Abdij ligt hier prachtig. Vanavond gaan we naar het complet. Het is wel een luxe pelgrimsroute. Inclusief ontbijt en warm eten. Eigen kamer! Prima. Ik ga er ook van genieten. Leuk om met bekende en onbekende mensen op pad te zijn. Allemaal verschillend en toch allemaal naar het zelfde doel. 

Ik ga het bed opmaken en even een dutje doen! Rond 19.00 uur is het diner. Lekkere soep, vega spaghetti en een lekker toetje toe! Vrijwilligers beheren het gastenverblijf. Ik weet niet of ze zelf koken, maar Broeder Koert komt ons welkom heten. Hij vertelt over  de Abdij. Hij trekt de lijn met de vrienden van Jezus die de eerste mensen van de Weg werden genoemd. Ik kom het niet allemaal volgen en onthouden. Wel nog de vergelijking dat het stempel het watermerk van Gods liefde is. Dit had ik nog nooit gehoord! Hij zet vervolgens het stempel. Een prachtig stempel van Willibrordus! 

Klik hier voor de link van het artikel.

Klik hier voor de link van het filmpje







Geen opmerkingen:

Een reactie posten