zaterdag 16 oktober 2021

Dag 14 Hengelo Gld

 In de vroege ochtend loop ik mijn mijn lievelingsrondje om Hengelo. De zon probeert door de wolken heen te schijnen. Het is stil het lijkt wel Frankrijk. De vroege ochtend geeft rust. Zeker hier op de zondagmorgen in Hengelo. Ik zie boven de toppen van de bomen, de kerktoren spits van de Remigiuskerk. Zo meteen ga ik daar naartoe om weer mee te zingen in het Ad Hoc koortje.

Nog één dag en dan begint de hectiek in weer. Het schelpenpad knispert onder mijn voeten. Nog even een keer genieten van deze stille ontspannen momenten. Ik zag op mijn Fitbit dat mijn slaap score 82 was. Dat is heel hoog en betekent dat ik heel goed en diep heb geslapen. Mijn hartslag was rond de 42. Is ook een zeer zeer goede score. En ik weet ook dat als het werk weer begint de hartslag ook weer zo 10 tot 15 punten hoger zit. Maar ik mag niet mopperen. Volgende week een druk weekendje. Het weekend daarna gaan we naar Drenthe. Dan nog weer 14 dagen, begint de reis naar Kevelaar. Kevelaar is een bedevaartsoord in Duitsland. Met een groep mensen lopen we vanaf Hengelo naar Kevelaar in vijf dagen. Ik heb er weer zin in. De terugreis gisteren uit Frankrijk liep voorspoedig. Mag ook wel na acht jaar. Niet een keer fout gereden. Thuis gekomen gauw spullen opgeruimd en het pakje wat ik voor mijn maatje had gemaakt, hebben we uitgepakt. We komen zo langzamerhand op een leeftijd dat we spullen genoeg hebben. Het pakketje was met allerlei lekkers gewoon uit de winkels in Frankrijk. Balsamico azijn, mosterd, honing, kaasjes en verschillende bioproducten. Ze hadden in Frankrijk pasta van kikkererwtenmeel en groene bonenmeel. Leuk om een keer te proberen. Mijn maatje was er blij mee. Wat was het weer fijn thuis. MijnMaatje had de vloer in de was gezet en het huis was spik en span. Twee buren hadden een feestje. Dat is niet erg. Maar het lawaai is zo overweldigend na de stille herberg in Frankrijk. Ik heb zin aan het gewone Leven. Weer naar het zwemmen, hardlopen, de sportschool, oh ja en natuurlijk het Kleinkind.
Zondag 17 oktober start ik weer met het blog om een verslag te maken van de Pelgrimstocht naar Kevelaar.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten