woensdag 20 oktober 2021

Dag 3 Van Elten naar Kleve

Na een heerlijk nacht in de prachtige warme kamer en het voortreffelijk bed gaat de wekker om 6.30 uur. We moeten om 11.00 uur over de pont bij Millingen. Anders moet je 2 uur wachten. We kunnen snel. Gisterenavond heb ik alles al opgeruimd en klaar gelegd. Je zou denken dat je in 5 minuten klaar bent. Maar uiteindelijk zijn we precies om klokslag om 7.00 uur aan het ontbijt. 

In een prachtig authentiek kamer krijgen we een authentieke Duits ontbijt. Witte kaizerbrotchen met kaas en yoghurt. Heerlijke hete koffie. Zo zijn we er rond kwart voor 8 klaar voor. Voorzien van een lekkere lunch kan deze dag niet meer mislukken. 

Het is grappig! Wat is het weer een ding. De berichten zijn dramatisch, maar onze ervaring is dat het meestal meevalt. Bovendien je kunt ook niet anders, want je moet door! In de begin jaren van ons lopen en fietsen gingen we wel eens niet i.v. m. berichten. We bleven de hele dag thuis en hadden dan geen enkele bui! Inmiddels weten we dat het eigenlijk als je er midden in zit meevalt. 

Zo ook vandaag. Vanmorgen even 5 minuten regen en de rest droog! Een lekker windje! Bovendien is het niet koud! Eerder te warm! Maar de ware pelgrim moppert niet! De route is prachtig. Eerst via de Rijn naar Tolkamer en Lobith en dan oversteken bij Millingen. Daar staan de fietsers ook. Zijn gaan naar Nijmegen en gaan via Groesbeek naar Kleve. Het tweede deel lopen we alleen. Even wat rust. Via de Rijn lopen we weer terug Bimmen naar Kleve. De route gaat niet door Kleve, maar we nemen de binnenstad even mee. We zijn er nog nooit geweest. Het is een aardige stad. Nieuwbouw, maar ook een oud slot. Er schijnen banden te zijn met het Nederlandse koningshuis. Er loopt een route van Apeldoorn naar Kleve. Daar lopen we ook stukken van. 

De groep is leuk, gemĂȘleerd en interessant. Maar het accedeert goed. Na 28?km bereiken we de Jeugdherberg. Met Duitse punckligheid wordt de herberg geregeerd. Er zijn ook twee jeugdgroepen en enkele van ons reisgezelschap maken zich zorgen over het lawaai. Tot nu toe echter maken wij meer lawaai dan de jongeren, maar de nacht is nog lang! 

Het verschil tussen de abdij, het hotel en de Jeugdherberg is prachtig! Wat een diversiteit van ervaringen. De herberg is het soort van jeugdherbergen Spartaans. Het eten uit pakjes, maar als toegift veel fruit. 

De WiFi en internet is een beetje een dingetje. Wat ben ik toch afhankelijk van internet geworden. Ik wil gauw het blog klaar maken, maar ik doe dat nu op mijn mobiel. Met mijn (nieuwe)  bril gaat dit prima! Maarden moet ik wel internet hebben. Ben je 70 km van huis en dan is internet een probleem! Ook dat is pelgrimeren: dingen accepteren zoals ze komen! 

Ik maak me nu maar klaar om naar bed te gaan. De dag was lang genoeg. Morgen om 7.45 uur moeten we klaar staan voor het ontbijt! 

Maar de stand tot nu toe:

De benen zijn goed en de blaren pinuets. Het is heerlijk om zo bezig te zijn. In de buitenlucht samen elkaar met verschillende mensen! En wat is het fijn om een keer niet zelf je slaapplek te zoeken! Ik geniet! 


Klik hier voor hier filmpje van de dag






Geen opmerkingen:

Een reactie posten