woensdag 5 september 2018

Rommeldag

Menu 
tomaten soep met koolrabi
Gevulde courgette met groenten, gele rijst, bonen, salade
Clafoutis met mirabellen

Het was mijn beurt voor het ontbijt. Vergeten een wekker te zetten, maar werd geluk met een schok om 10 voor 7 wakker. Dan moet je nog best even buffelen om het ontbijt om 7.30 uur klaar te hebben. De douch beurt heb ik maar overgeslagen. Er zou hout gebracht worden en dit moet vervolgens in de schuur. Dan word je ook vies en moet je weer douchen. De douche vervormd mijn huid tot schuurpapier. Daarom maar zo mijn mogelijk. Het hout is niet gebracht. We zaten er op te wachten. Dan begin je maar met kleine klusjes. En van het ene klusje rol je in het andere klusje. En voor we konden knipogen was de dag alweer voorbij. 
Van gisteravond was er rijst overgebleven en van het ontbijt melk. De pelgrims wilden graag chocolademelk bij het ontbijt. Dat hebben we en dus slurpten de heren een heerlijke cacao naar binnen. De mensen waren zo enthousiast. Zeker als je al dagen onderweg bent en je beland dan in een herberg als deze weet je niet wat je ziet.van de restjes en van de appels en mirabellen müslirepen gemaakt. Deze zijn heel goed gelukt. Ook hebben we van appelschillen thee gemaakt. Omdat de oven toch aandoet voor de clafoutis hebben we ook gedroogde appeltjes gemaakt. Leuk om zo te exeperimenteren met van alles en nogwat. 
Terwijl we nog bezig waren met het afruimen van het ontbijt, kwam de eerste pelgrim al. Een jong meisje dat zich een paar weken gelden bedacht had om voor dat ze wordt opgenomen voor een therapeutische behandeling een stuk van de Camino te gaan lopen. Ze was ziek. Erg verkouden en de hele dag hebben we gehoord dat ze aanwezig was. Haar geblaf was door het hele huis te horen. Toen ze het besluit had genomen om de Camino te gaan lopen, kwam ze steeds mensen op haar pad tegen die haar iets zeiden over dat ze de Camino moest gaan lopen. Ze was er helemaal van de van onder de indruk. We riepen haar voor de maaltijd. Ze was helemaal verbaasd en ook over het eten. Erg leuk om zo iets te kunnen betekenen voor mensen. Toevallig werd ook de andere pelgrim gebracht. Deze had ontstoken tenen. Had nu al een week steeds gerust. Hij kwam hier om morgen een kort stuk te lopen naar Corbigny.  Twee zieken, maar zo verschillend. De man was accountant. Zo keurig. Hij was 70, maar zag er beslist niet zo oud uit. Grappig om aan tafel te zitten met twee zo verschillende mensen uit zo verschillende werelden. Een interessante avond. 
We aten tomatensoep met tomaten en koolrabi uit de tuin, met nog wat groenten van gisteren. Yvonne had van courgettes een gevulde courgette gemaakt. Met uiteraard de dagelijkse sla een heerlijk maal. Etty had als toetje nog een heerlijke claufautis gemaakt met mirabellen. Deze was uit de kunst.
Ik stop er mee, want het is inmiddels half elf. Ik wil ook graag nog even haken. Met de omslagdoek ben ik halverwege. Elke koffie pauze doe ik een of twee toeren. Moet ook mijn nagels nog even lakken. Van het oogsten van de noten zijn mijn nagels een ramp. Kan zo gewoon me niet vertonen. Leuk hoor, zo’ n rommeldag.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten