zondag 3 april 2016

Voorbereiding: Nog elf dagen te gaan

Vrijdag heb ik samen met mijn Herbergmaatje gewandeld op de Holterberg ter voorbereiding op de Camino. Samen zullen we het eerste stuk van de route lopen. Een heerlijke dag. Een stralende blauwe lucht en niet te warm. We hebben de tassen uitgeprobeerd en de stokken. Mijn Herbergmaatje had last van de voet. Ik heb last heupen en kuiten. Lopend met stokken gaat het wel beter. Bij mijn rugzak zat ook nog een dubbel gestikte naad. Hier had ik last van op mijn rug, Deze is nu naar de maker en wordt als het goed is genaaid. Herbergmaatje had een zak aardappels van 3 kilo bij zich voor het gewicht.  Al met al 6 a 7 kilo in de rug zak. Komt in de richting Het ging goed. Heb weinig spierpijn, want ik heb na afloop serieus cooling down oefeningen gedaan. Dat helpt dus wel. Heb zaterdag ook nog een kilometer of 7 gelopen en vandaag ook weer. De komende week nog een paar keer op de fiets naar het werk en nog een keer zwemmen. Volgend weekend ook nog een paar keer lopen. Dan is de tijd ook voorbij.

Vanmorgen in de kerk de zegen gekregen:

De zegenbede van Sint Patrick

De Heer zij vóór ons
om ons de juiste weg te wijzen.
De Heer zij achter ons 
om ons te bewaren voor listen van de boze.
De Heer zij naast ons
om ons in de armen te sluiten om ons te beschermen tegen gevaar.
De Heer zij onder ons
om ons op te vangen wanneer wij dreigen te vallen.
De Heer zij in ons
om ons te troosten wanneer wij verdriet hebben.
De Heer omgeve ons
als een beschermende muur  wanneer anderen over ons heen vallen.
De Heer zij boven ons,
om ons te zegenen
Zo zegene ons de liefdevolle God, 
vandaag, morgen en in eeuwigheid.
                        Amen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten