donderdag 29 april 2021

Camino Anders dan anders II Dag 15 "Na zonneschijn komt regen"

 Na 14 dagen zon, regent het. Het is goed dat het regent, want het is kurkdroog. Hoewel na een dag thuis in het huisje ben ik er ook wel klaar mee. En de dag is niet eens voor bij. Het is wel knus. We hebben de houtkachel aan en zitten genoeglijk met thee achter de kachel en de laptop.
De berichten hadden de regendag al aangekondigd. Dus we waren voorbereidt op een dagje rust. Is ook wel eens goed, want de dag van gisteren was wel heavy. Dus wassen en bed verschonen  hadden we op het programma gezet.
Bij het opstaan bleek het droog. Toch maar gauw de hardloopkleren aan. We hielden het droog tot 3,5 km en kwamen zeer nat thuis. Een warme douche, de houtkachel aan, kleren in de wasmachine. Het leed weer geleden en de eerste activiteit weer op de Fitbit en de Samengezond app. Daar de punten van binnen en bij de ARS ook. Meten is weten niet waar. De tijd was niet bijster, maar er was ook een stevige wind. Om 11.30 uur is het bed verschoond. "Ja, dat mochten we rustig zelf doen", zei de mevrouw van het huisje. Ze vaak als we maar willen. Nou, ik heb het een keer nu gedaan. De bedden in de herberg in Frankrijk zijn een eitje vergeleken bij deze bedstee. Geen wonder dat we het zelf wel mochten doen. Loodzware bedden. Het bed slaapt heerlijk trouwens, maar het verschonen is wel een dingetje. Je zult met elke dag nieuwe gasten hebben. Dan staat dit dagelijks op het programma. Je hoeft niet naar de sportschool met zo'n exercitie. Dat hoef je denk ik hier zo wie zo niet. De bedden, de tuin, het schoonmaken ..,. Je bent altijd hier in weer.

Het regent flink. Maar op het land is nog niets te zien van de regen. Het lijkt nog steeds stoffig!

De huurbaas komt even langs voor een bezoekje en hij komt een nota brengen. Zo'n comfortabel huisje, met vloerverwarming, stromend water, gebruik van de kantine als je een grote visite hebt, beddengoed, afwasmiddel, zeep, wc papier, pedaalemmerzakken, hout voor de kachel en een diepvriesje. We zitten hier veel goedkoper dan vorig jaar. Zo'n prachtige omgeving en zo leuk wandelen.  En eigenlijk maakt me de prijs ook niet uit. Camino is ook niet voor niets. En als je je lichamelijk beter voelt is dit gewoon geweldig.
Tot nu toe alle dagen mooi weer. Koud, maar met een dikke winterjas en handschoenen goed te doen. Ik kleed me liever tegen de kou, dan dat het zo warm is. Hebben we in Spanje ook wel gehad, zo heet..

We doen de was. Ik denk dat het bijzonder is want er is nergens een waslijn te vinden. Uiteraard ben ik voor geen gaat te vinden. In de schuur heb ik touw gezien en we spannen een lijnen van vide leuning naar trapleuning.  Geen knijpers, maar we hoeven hier binnen niet bang te zijn dat de was wegwaait.

Het regent inmiddels fikse pijpenstelen. Wat zijn de bomen om het huisje groener worden.

Een mooie dag om ook even wat werkstukken na te kijken.  Helaas of gelukkig, 't is maar hoe je het bekijkt, het account is dicht gezet. Dus dit kan niet... Dan maar verder met het vest voor Kleinkind. Het moet in elkaar gezet worden. Bij een kringloop in Workum had ik knoopjes gekocht. Die maak ik er aan. Het is een superleuk vest geworden. 't Is een probeersel voor de maat en ik kon niet zo gauw iets anders vinden qua kleur en dikte. Maar nu de winkels weer open zijn haal ik, zodra het kan blauw/grijs om zo. Of okergeel.
Als het vest klaar is rommel ik bij de jonge mensen van de camping een oude enveloppe. Dat lukt dus het vest is ingepakt in een pakketje Morgen maar versturen. Nu naar Harlingen is niet handig. Op de fiets gaat niet en je kunt nergens parkeren. Een gedoe...

Het land voor het huisje vertoont inmiddels riviertjes...

Ik werk al mijn blogs bij. Ik heb er 5, waarvan 3 waarop ik toch regelmatig iets plaats. Is leuk om te doen en heb nu even tijd. Bovendien ligt er een boek. Je ziet hier overal kleine boekenkastjes. Ik heb gisteren een leuk boek mee genomen. Ik installeer me zo met een boek. Dat is bijna een bijzonderheid tegenwoordig. Vroeger las ik altijd en alles wat los en vast zat. Door de ipad, blogs en internet is dit veel minder geworden. Ik kan me er gewoon thuis niet bij concentreren. Maar nu zo dag in het huisje, ik ga lekker een avondje lezen.

Met fikse druppen gaat de regen inmiddels te keer op het dak van het huisje. Het dakraam dat nog openstond op een kier, moet echt dicht. Inmiddels is het 5 uur en het heeft al meer dan 7 uur achtereen geregend. Het is goed voor het land, maar morgen af en toe droog hoop ik. 14 Dagen kou is geen probleem, maar 14 dagen regen??? Zou het worden "Na regen komt zonneschijn", of blijft het nog regenen...





Weer: bij opstaan droog, de rest van de dag regen
Km:  5 km hardlopen
Lunch: pindakoolprutje
Diner: nasi


Geen opmerkingen:

Een reactie posten