maandag 10 april 2023

Fue un buen desayuno: het was een goed ontbijt

Inderdaad, het was een goed ontbijt! Verse tostadas met boter en jam en 3 koppen café con leche. 
Om 7 uur lopen we. In het pikkedonker! Het belooft warm te worden! We willen voor de warmte in de volgende herberg zijn. In dat lukt ook. Om 12.00 uur zijn we er, we maken ons op voor een lange middag. Ach en deze is ook zo om. Lummelen, duolingo, douchen, wassen en schrijven. Ik ben ook al begonnen met een sok. 
De volgende etappe is een dingetje. Over 20 km is de herberg gesloten. Dan wordt de etappe in eens 27 km. Dat wordt dus nog een ding. Ik wil reserveren. Na 27 km geen slaapplek hebben is een ding! Na veel gedoe vinden we dat en ik zal bellen. Dat gaat fantastisch! Tot dat je man zegt nombre: ik versta: número. Nu raak ik in paniek. Ik ken de getallen, maar mijn telefoonnummer in Spaans? Isabelle lacht met uit( of toe? ) nombre slecht ze zachtjes. Die heb ik genoemd. Ik hoop dat het goed komt. 

Je kunt rustig een Camino twee keer lopen. Je kunt je echt niet alles herinneren en bovendien de ervaringen kunnen ook heel anders zijn. De vorige keer regende het. We kwamen toen helemaal nat aan. Nu is het heet! Een totaal andere ervaring. Op het terras is het veel te warm en binnen is het koel. De meeste herbergen worden niet verwarmd. Dat is nu ook zeker niet nodig!
Het is een herberg van de kerk. Je betaalt €10,00 en wat je nodig hebt gebruik je!  
In de koele ochtend lopen we door een prachtig landschap! Heuvels met kurkeiken. Met schapen, bewaakt door 3 honden, die broers lijken te zijn van wolven.
We lopen langs een weiland met de beroemde “Iberisch varkens’.  Er loopt net een varken met 8 biggetjes. Mooi! 
MijnMaatje ziet via het nieuws dat Huib Oosterhuis is overleden! 90 Jaar geworden! We hebben veel van hem gezongen. De cantorij heeft op Zaterdag bij de Paaswake nog “De steppe zal bloeien”. Een toepasselijk lied op deze morgen in dit gebied. Het is droog, maar desondanks zie je knoppen in de struiken. Een regenbui en alle bloesem zal open barsten! 

De steppe zal bloeien.De steppe zal lachen en juichen.De rotsen die staanVanaf de dagen der scheppingStaan vol water, maar dicht.De rotsen gaan open.Het water zal stromen,Het water zal tintelen, stralen,Dorstigen komen en drinken.De steppe zal drinken.De steppe zal bloeien.De steppe zal lachen en juichen. De steppe zal bloeien.
De steppe zal lachen en juichen.De rotsen die staanVanaf de dagen der scheppingStaan vol water, maar dicht.De rotsen gaan open.Het water zal stromen,Het water zal tintelen, stralen,Dorstigen komen en drinken.De steppe zal drinken.De steppe zal bloeien. 
De steppe zal lachen en juichen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten