vrijdag 28 april 2023

Un largo día: Een lange dag

Een lange dag. Ik lig gestrekt op bed! Niet van vermoeidheid, maar 34 km lopen vraagt wat van je benen. Om 5.30 uur zijn we opgestaan en voor 6 uur liepen we! Het zou een lange dag worden. Dat is geen probleem voor ons. Maar de warmte nekt me! 
We hadden berekend dat we met wat inspanning de eerste 20 km rond 11.00 uur zouden kunnen volbrengen! 
Maar 6 uur beginnen, dat betekent een uur in het donker lopen! Dat was wel een ervaring. Het was bewolkt en nergens een lichtje te bekennen. Nu was de route eenvoudig en saai, 20 km langs de snelweg! 
Als ontbijt ergens een banaan. Rond 9.00 uur de pasta van gisteren. Met 20 km een dorp. Daar een lekkere bak café con leche y un café americano!! Mmmm. Ik doe mijn schoenen uit en laat ze afkoelen op de koude tegelvloer van de bar. Eigenlijk willen we eten, maar de pasta ligt nog als een steen op onze maag! 
Bovendien is het nu bewolkt. Met nog 13 km voor de boeg kunnen we nu beter even door buffelen! Dan lopen we nog een prachtig stuk. Groen van op komend graan, bruine lege velden, weiden, wijnranken. In de bermen prachtige bloemen!! Wat is dit genieten! Met een fris briesje in de nek goed vol te houden! 
Na 34 km bereiken we de herberg! Eenvoudig, met een warme douche! Ik had gereserveerd, in het Spaans! Dat is zo super leuk, dat me dit lukt! Reserveren, eten bestellen, boodschappen doen! Ik begrijp de getallen! 
Voor een dyslect als ik vind ik het een top prestatie! Ik volg nu 150 dagen Duolingo, Zuslief heeft ons allen al geridderd! We doen het met ons vieren Zuslief met man en MijnMaatje en ik! Het zit goed in elkaar! Luisteren, spreken, lezen, invullesjes.  Eenvoudige gesprekjes lukken al!  Gisteren speelden kinderen op het plein. Ik kon volgen wat ze zeiden! En dat in 150 dagen! Gewoon superleuk! 
In het dorp is geen tienda! Dat is een ding. Vanavond een menu del dia en morgenvroeg een desayuno. Voor een keer geen ramp.  Maar onderweg helemaal niks. Nu hadden we nog wat yoghurtjes, een appel, een banaan met havermout, dan hebben we onderweg wel iets! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten