woensdag 5 april 2023

Un tour de práctica turística por la ciudad

Een toeristisch oefenrondje door de stad.   

Heerlijk geslapen tussen de witte koele lakens. Misschien niet voor te stellen in Nederland, maar hier is het 30 graden. Niks geen pyjama, sokken en een kruik, gewoon een dun dekbed! We koesteren ons in de warmte. 
Na een heerlijke nacht, onze kamergenoten vertrokken om 4 uur, lekker geslapen tot 7 uur!!!

Het is altijd even op gang komen, zo’n eerste dag. We hebben geen ontbijt bij dit hostel. Kost eigenlijk niks, maar is ook niks. Tosti’s met koekjes en oploskoffie. 
Na een lekkere douche, gaan we op zoek naar een supermercado. Onderweg zien we de kerk waar we in 2019 ook zijn geweest. Prachtig wagens, bloemen. Vanavond komen ze langs ons hostel. We zitten super in het hostel, vanuit onze kamer kunnen we alles zien. Een nadeel,je kunt de stad niet in. Er is niet door te komen. We missen er niks aan, want de wierooklucht gaat gepaard met sigarettenrook en de lucht van bier. Die kunnen we missen als kiespijn! 
We halen yoghurt en brood. Is altijd opletten, want de yoghurt is gesuikerd. En ik zal echt rustig aan moeten doen, want mijn jas kan net dicht.
Met de WPF trail in oktober ging het nog probleemloos, maar nu niet meer. 
We ontbijten met yoghurt met havermout en fruit. En gaan dan Sevilla in. Er ligt ergens een kaart met hoogtepunten en inderdaad we zien heel veel moois. Mijn knie houdt zich geweldig en we lopen ongemerkt 14 km. En het gaat prima! Ik merk dat ik weer wat vertrouwen begin te krijgen. We hebben zeker 42 etappes voor de boeg waarvan meerdere boven 35 km zijn. We gaan uit van 50 dagen. 50 dagen realiseer ik me nu in: wandelbroek, legging of wandelrok. Met wandelschoenen. Maar dan nu in Sevilla waar vandaag bijna elke vrouw een prachtige jurk draagt……. Met sneakers, dat wel. Enkele dames op naaldhakken en dat hier op keien….
Plotseling word ik gebeld door het bedrijf waar ik mijn. Nascholing VVE heb gehaald. Er was wat gedoe met het praktijk examen, maar ik blijk geslaagd te zien!! Fijn! 
Ook vandaag zijn er weer optochten. Minder druk als gisteravond, maar prachtig. Ik trof een schattige peuter. Zo mooi. Ik mocht van de moeder een foto maken. 
Vanavond kont de processie rond 22.30 uur langs. We maken nu alles klaar voor morgen, zodat we rond 7 uur ook weg kunnen. Dus ook maar dit blog! Met film link https://youtube.com/playlist?list=PLxIUlbnYdbtGr2ftm2rcrV4HrMOtwHBaI

Geniet er van! Net zoals wij hebben genoten van Sevilla!   








1 opmerking: