vrijdag 10 september 2021

Dag 6 Le Chemin


Het was een warme nacht! Het bed lag schuin. Ik had mijn slaapzak mee en die was veel te warm. De matrassen waren van plastic. Heel hygiĆ«nisch, maar warm dus. 

Deze Camino is wel relaxed. Je weet je bed vanavond, dus je hoeft er niet tegen te rennen.  Het is niet warm, dus voor de hitte hoef je ook niet vroeg weg.

Zeer relaxed hebben we koffie gedronken en toen een yoghurtje en om 10 voor negen deden we de sleutel in de brievenbus van de herberg. 

Op naar de bakker voor een broodje voor onderweg. Vanmiddag starten we als vrijwilligers alleen de herberg thuis. Er staan 2 gasten op de lijst en er is iemand die een paar dagen in de herberg is. Zij is 75 en haar man ook. Haar man is woensdag verder gegaan naar Lourdes en zij wordt opgehaald door haar kinderen. Misschien heb ik dit al geschreven, maar ik kan mijn eigen blog slecht teruglezen. Ik kom slecht op de WiFi en het internet is traag vergeleken met thuis. Een hoop gedoe dus. 

Als we starten met lopen miezert het. Jammer, maar mijn poncho komt goed van pas! Als het regent zie je niet zoveel van de omgeving. Het is niet anders. 

Na een uur veranderd de regen van miezer in een goede bui! Dan wordt het vervelend. Een kopje koffie of iets te eten is dan zo’n toestand. Dan heb ik het nog niet over “plassen” in regen. Met poncho wel heel veel gedoe. 

We komen langs het dorp van gisteren. Daar is een bushalte. Bij het dorpje gekomen zien we, nu we van de andere kant komen, de plaatselijke wasplaats! Dat heeft een afdak. We kijken of we er kunnen zitten. Dat blijkt te kunnen! De poncho’s gaan uit en hangen we op de balken. Heerlijk genieten we hier van ons lekkere brood van de bakker. 

Na de lunch blijkt het droog te zijn. De route, een onderdeel van de Tour de Vezelay, is geweldig! Deze ga is zeker voorstellen aan MijnMaatje of dit samen een keer te doen. Het is 140 km. Samen met een keer heen en terug naar Vezelay 200 km. Echt geweldig. Ik krijg steeds beter een beeld van het gebied. Het is zo’n unieke streek. 

Uiteindelijk zitten we vanavond met 7 mensen aan tafel. En iedereen weer met zijn eigen verhaal. Een Franse man van 60 heeft ooit stage gelopen in Putten. Een bizarre plek, vond hij. 

Ik heb een hele grote pan courgette soep gekookt! Yvonne en Etty een Marokkaanse kikkererwten schotel met couscous. Heerlijk!!Met fromage blanc en bramen toe! Een jonge man is net begonnen. Hij heeft veel vragen en nu aan het eind van de avond komt het eruit! Hij vindt het heel erg spannend. Het is ook best heel wat, zo alleen op pad! Hij was helemaal klaar met zijn werk en met Amsterdam. Grappig was dat we wisten dat hij kwam! Hij had zijn komst aangekondigd in Facebook!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten