woensdag 22 april 2020

De zevende dag Camino anders dan anders "Geen mens weet wat er in de toekomst gaat gebeuren".

Het is toch wel bizar! Spreuk van de dag: "Geen mens weet wat er in de toekomst gaat gebeuren."
Hoe toepasselijk in deze tijd, en een stukje verder: '"Als een wijs mens iets zegt, dan krijgt hij waardering. Maar als een dwaas iets gaat zeggen, dan brengt hij zichzelf in de problemen."

Als ik terugblik op deze dag hoop ik dat ik aan beide invulling heb gegeven. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar er wordt wel verwacht in deze Coronatijd om goede besluiten te nemen. Besluiten die mijn team kan handelen en kan dragen! Hoe houdt je 1,5 meter afstand en hoe zorg je dat teamleden niet besmet worden en toch het werk door gaan vindt.
Het gaat te ver om daar nu op in te gaan, maar ik hoop dat we uit wijsheid handelen en toch ook beseffen dat we niet weten wat de toekomst brengt. We hebben een plan gemaakt voor 8 werkdagen na de meivakantie. We zijn dan weer 1 maand verder en wie weet wat er dan allemaal kan. Maar wat is iedereen er druk mee.
Gelukkig zijn we als team klein en als organisatie ook. Dat betekent dat we makkelijk kunnen switchen. Maar met dank aan de harde werkers in het team.

Mij dag ben ik begonnen met een wandeling. Ik voel me vandaag een stuk beter dan eergisteren. Het is wel wonderijk hoe verschillend het per dag gaat. De wandeling was heerlijk. Geen mens gezien, door kleine dorpjes, struinen dwars door de weilanden. En dat met met weer de zon die ons de afgelopen weken alle dagen omstraalt.

Ik was rond 12 uur thuis en neem dan mijn ontbijt. Ik doe aan intermittent fasting. Dit is geen nieuw dieet. Eigenlijk is deze methode van vasten een oud geheim om je lichaam te laten herstellen. Denk maar aan de boeddhistische monniken die ook vaak vasten. Vasten kan klinken als een ‘straf’, maar het is makkelijk te volgen en ik voel me er heel goed bij. Ik ga  meestal eten van 12 uur 's middags tot 20.00 uur 's avonds en eet wat ik anders ook eet. Of van 10.00 ur tot 18.00 uur. Heb nu alleen 's middags om 16.00 uur geen snaaitrek. Met havermoutpannenkoeken als lunch, glij ik mijn team het overleg in. In grote lijnen zijn we het met elkaar eens. MijnMaatje had de hele ochtend video vergaderd. Dat was ook de reden dat ik maar een hele ochtend heb gewandeld. Vanaf mijn thuiskomst heeft hij in de douch verder vergadert. Het is wat. Om 21.00 uur kwam de verhuurder zeggen dat hij ook wel kantoorruimtes had. Hij had gehoord van zijn vrouw wat we deden. Maar toen waren we bijna klaar.
Dan werk ik het besproken plan uit, volg een webinar met de de PO raad van de onderwijs, heb via google meet overleg met het crisisteam en verdeel in de kinderen in groepen. We mogen maar immers met de helft van hen aan de slag.  Ik kwam er achter dat je niet zomaar kunt zeggen, we verdelen de groepen in A t/m K tot L tot en met Z. Dan kloppen de aantallen in de groepen niet. Dus met de hand hebben we de families een verdeeld over twee dagen. Toen was het inmiddels 22.00 uur.... Ik ben munt. Ik stop nu en ga morgen verder.
Ik hoop dat ik wijze dingen heb gedaan en de toekomst niet heb dicht gebatterijd of dicht gebatterijt?/ Ik zoek het morgen uit.

Morgen verkassen we naar het volgende adres....we hebben niet veel spullen bijna ons, dus dat is niet zo'n klus. Maar goed ook want ik moet nog wel even aan de bak. Geen Camino dagen dus...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten