woensdag 24 april 2024

Dag 20 Camino del Norte. Comilla

Je hebt van die dagen…..

Hoewel de herberg heerlijk was, voelde het bed niet helemaal fijn! Ik ben een bevoorrecht mens, ik mag namelijk altijd in het onderbedeeld en MijnMaatje gaat met gevaar voor eigen leven in het bovenbed! Dat moet je echt serieus nemen, want hij is bij het in bed klimmen er ook al eens uitgevallen! 

Maar bij het onderbed zitten mensen vaak op de rand van het bed! Het gebeurt dan nogal eens dat het bed scheef licht of scheef buigt!  De hele nacht houd je dan jezelf recht. Ik voelde het gelijk vanmorgen. Bij het omhoog hijsen van de rugzak schoot het me in de rug. Niet ernstig, maar wel pijnlijk! Nu heb ik al 2 dagen  ibroprufen voor mijn linkervoet, dus met de pijn in de rug viel het de rest van de dag mee! Maar na het opstaan net,  van de tafel kon ik wel bedenken dat ik wilde lopen, maar mijn voeten deden het niet! Ik moest bijna een been omhoog tillen met mijn handen en toen deden de benen het! Nu moeten we nog wel weer 500 meter naar beneden lopen om boodschappen te doen! 

Voor nu maar even pauze! Ja wat lokt meer? Nu het bed en straks een koude douche omdat het warme water op is!? Of nu een warme douche en straks het bed! Ik besluit het bed te nemen. Het zijn bunks. Dat wil zeggen een soort in gebouwde stapelbedden met een gordijn! Veel privacy! Het is net een piepklein kamertje! Zo lig ik gestrekt in het kamertje. 

Ik baal er wel van dat het lichamelijk maar zo zo gaat! Je zou toch denken dat het steeds beter zal gaan! Maar na 20 dagen nog steeds van die ongemakken. De achillespees gaat goed, de knie eigenlijk ook wel. Dan wordt mijn linkervoet pijnlijk en dik. Nu weer mijn rug! 

Ik heb het boek ‘ Het zoutpad’ gelezen. Een echtpaar verliest in een paar dagen alles. Ze horen ook dat de man ziek wordt. Door het Zoutpad (  Sout West Coast Path) te wandelen, knapt  de man van de reis in de natuur zichtbaar op. Ik takel vooralsnog af! Maar het is misschien gewoon mijn dag niet! Ik spreek mezelf eens goed toe! Ik neem nu de douche en een ibroprufen en ga boodschappen doen!  We kunnen zelf koken en met Eva, het Duitse meisje en Marie, het Deense meisje, eten we straks samen! Er zijn maar 2 pannen dus dit is de beste oplossing! 

Ps. Het eten was heerlijk! Uiteraard pasta maar met paprika, courgette en ui! En een toetje met aardbeien en yoghurt! En Marie uit Denemarken had een geweldige salade gemaakt! Een koningsmaal en erg gezellig!  Voor morgen onderweg heeft Eva nog een potje pasta en wij ook nog een grote blauwe bak vol. Wat een plezier hebben wij van de bakken! Oké ze nemen ruimte in, maar elke dag hebben we er ook iets in! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten