vrijdag 5 april 2024

Dag 1: Camino del Norte

 Het is zover! We zijn op weg! In de stromende regen in de bus!  Het is een ware belevenis! 

Na twee relaxte dagen thuis,  zijn we er klaar voor. Dat relaxt is relatief. Ik weet me altijd wat te bedenken. Het komt zelden voor dat ik niets weet te doen. Of anders gezegd : heb te doen. Ik had veel bollen katoen van iemand gekregen. Daar wist ik niets zo mee te doen. Vriendinnen uit het Noorden,  tipten mij over zwachtels breien voor Lepra patiënten. Ik heb het uitgezocht en vervolgens er werk van gemaakt. Vrouwen van mijn vrijwilligers werk zijn nu ook aan het breien geslagen. Van het een komt het ander. Is er ook nog een project babymutsjes breien in Ethiopië. Naar iemand anders heb ik toen nog gauw een partij roze en blauwe wol gebracht voor een dit brei project. Voor mijn Werkgroep O en I  nog allerlei data afspraken gemaakt voor het volgende winterseizoen. 

Dan nog thuis de was, schoonmaken, koelkast en diepvries leeg halen, winterjassen en sjalen wassen, beddengoed verschonen en het huis vakantie klaarmaken. Gisteravond wraps gemaakt voor onderweg en er vervolgens achter komen dat je de bonen vergeten bent. Ik kon er niets meer mee bedenken en deze belanden  tot mijn grote verdriet op de composthoop. 

Inmiddels is het 14.00 uur en zijn we bijna in Brussel. Het regende zo erg dat dochterlief ons met de auto naar het station heeft gebracht. Het is nu droog en we zien af en toe de zon. 

We hebben de meegenomen bietensalade al op! Maar goed ook, want de Bolletje Roggebrood doosjes blijken niet vocht dicht te zijn. De meegebrachte theedoek heeft zijn nut weer bewezen. Nu nog maar even een hazenslaapje tot aan Brussel. Dan mogen we er even uit! 

We zijn Brussel voorbij. Was een stop van 20 minuten en nog geen kwartier later weer een stop! Dit keer van 45 minuten bij een tankstation. We hebben een boterham van thuis uit de vriezer gesmeerd bij de picknick tafel. De mede reiziger gaat naar de shop en de MacDonald. Het lijkt me beter om me maar te houden bij de volkoren boterham. Suiker en vet in deze situatie is vast niet zo goed. Vervolgens hebben 30 minuten gewandeld op het terrein. Het gaat heel goed! Bij París hebben we een stop van 3,5 uur. Dan willen we ook gaan lopen. Ik heb ondanks het stil zitten last van mijn achillespees. Raar, beweeg je niet eens en heb je last! Ik ben qua pollen aardig de dans ontsprongen. Heb in februari vreselijke last gehad. Nu alleen benauwd en wat snotterig! Maar als ik de app zie: net op tijd weg! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten