woensdag 10 april 2024

Dag 7 Camino del Norte Zarauts

 Toch wel enigszins afgepeigerd lig ik op het heerlijke hotelbed! We zijn moderne pelgrims en Booking.com doet wonderen! Er is hier geen herberg. Dus dan maar deze noodgreep. Hoewel MijnMaatje altijd doet of het niet zoveel voorstelt, zit, ja zit, hij naast mij op het bed te slapen.

De douche was heerlijk en het bed ook. Wat een verschil! Gisteren zaten we in een jeugdherberg. Hadden we een twijfelaar als bed, dat we ook nog zelf moesten opmaken. Geen handdoeken en geen wc op de kamer. Oké, we konden zelf koken. Nu dus in een hotelletje. Met handdoeken, opgemaakte bedden en douche en wc op de kamer en €8 goedkoper! Hetzelf koken is heel prettig! Je kunt dan eten wat je wilt. Groentes, fruit en fatsoenlijke porties. Het is ook leuk om zoals gisteren samen met anderen te koken en te eten. Nu hang je maar op het hotelbed! Overal is wat voor te zeggen! 

Deze dag was eigenlijk de eerste ‘echte’ route dag! Van San Sebastiaan naar Zarauts. 22 km en 750 hoogtemeters. Het was zeer aangenaam van temperatuur. Vanmorgen eerst nog een stuk met de jas aan en toen met blote armen. Haast af en toe te koud! Het lopen ging niet onaardig. Ik heb zelf mijn knie getapt en ik moet zeggen dat het best ging!

Ik ben nu zo stijf als een plank. Het dragen van de rugzak en dan klimmen is ook best een ding! 

Zarauts is een prachtig kustplaatsje. Het is niet druk, maar toch zijn er de nodige toeristen! Van de pelgrims heb ik nog niet zo’n hoogte. Soms treffen we een paar. Maar er zijn veel mensen met een kleine rugzak. Dus voor een paar dagen of zelfs een dagje! Ik tref drie mannen en kan er zelfs in het Spaans een gesprek me voeren. Op eens zie ik MijnMaatje niet meer. “Mi esposa” roep ik wanhopig! De mannen brullen van het lachen! Esposo!!! En ze wijzen naar MijnMaatje die net weer op duikt! Leuk dat je zo even contact kunt maken. De mannen gingen trouwens voor een dagje. San Sebastiaan- Zarauts en met de bus terug! 

Ik begrijp het helemaal dat de Nederlandse man die na Zarauts besloot te stoppen! Ik vond persoonlijk de route meevallen. Maar mijn conditie is ook top!  Het dalen en klimmen is best een opgave. Deze man was twee keer aan zijn hart geopereerd en hij rookte. Dan is zoveel klimmen een ding!  Maar heb je alles geregeld en georganiseerd en dan moet jje na 3 dagen terug. Best een heel ding! 

Wij halen een brood en yoghurt en eten dat op een bankje in de zon. Een stuk stokbrood met kaas en paprika. Elk twee dikke wortels en een yoghurt je met appel als toetje! 

Heerlijk rustig relaxen we op het supersonische lits jumeux bed. Bijna 3 meter breed. Je zult het maar moeten opmaken.  Zo even nog de Spaanse les, dan breien en …. Een dobbelspel! Hoewel het een geluksspel is, hakt MijnMaatje me steeds in de pan! Ik heb nog geen enkele keer gewonnen. Dat kont volgens hem , omdat ik ondertussen ook brei. En al zeg ik het zelf, ik heb zo’n superhandig systeem bedacht voor de breipennen.in de rugzak. Ik ben altijd bang dat ze door de rugzak heen stekken! Van een kapotte paraplu heb ik de dopjes van de uiteinden gehaald. In de dopjes passen precies 2 pennen in. De dopjes aan het begin en aan het einde van de pen zijn met elastiekjes verbonden aan elkaar en blijven prima zitten! Ingenieus!!!

Ach, dan vroeg naar bed en dan is de dag weer voorbij!

De eerste twee plaatjes zijn foto’s uit de etalage van een soort kunst kinderopvang. In veel oude winkelpanden zitten allerlei kleine winkeltjes die leuke dingen doen of leuke dingen maken! Het tweede plaatje is een geknutseld poppenhuis. Erg mooi en erg compleet. 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten