zondag 28 april 2024

Dag 25 Camino del Norte Villaviciosa

“ Een koffie is altijd een goed idee!” Ik vind het zo leuk dat ik wat Spaans ken! Zie de foto van het bord bij de eerste stop! Met Marisol, de vrouw van de herberg, zij kent geen Engels, konden we praten over haar herberg, wie het gebouwd heeft, haar tuin en het dorpje waar de herberg staat! Diepgaande gesprekken lukken natuurlijk niet, maar een babbeltje lukt gauw! MijnMaatje met maar 500 woorden duolingo kan het beter dan ik met mijn 1500 woorden.

We verlaten nu in de ochtendzon de herberg! We lopen de route terug naar de kust! De wind is sterk en de golven gaan te keer ! Een mooi gezicht! Weer hebben we een geweldige route! Eén glooiend, fris groen landschap. Maar wel met veel hoogte meters. Zo’n 500! Het klimmen gaat nog wel, maar het dalen was op weggetjes met keien. Zo waardeloos voor je knieën. 


Uiteindelijk lopen we weer 26 km. Ik moet dan eerst even liggen! Ik slaap niet. Maar kan aan mijn voeten geen druk meer verdragen! 

Ik weet niet of we de kamer alleen hebben, omdat we de oudsten zijn of dat we er moe uit zien! Feit is wel dat er alleen liggen! Heerlijk! Op de andere zaal liggen ze met z’n 6! 

Onze bonusdochter Eva, trekt vanaf morgen haar eigen plan! We gaan nog even ontbijten samen  morgen vroeg! Jammer!  Het is nu eenmaal zo! Het is zo’n prettige meid om mee om te gaan! Slim, vriendelijk, zelfde instelling als wij! Gewoon een super leuke meid! Het is zo leuk om een inkijkje te krijgen  in het leven van een jong mens, waar je verder geen zorg of bemoeienis voor hebt. Hoe staan jonge mensen van deze tijd in de wereld? Waar maken ze zich druk om of hard voor? Wat vinden ze belangrijk in het leven? Zo grappig! Eva leest voor elke herberg de reviews bij book.com of op de Camino app! Ik bedenk me dat niet eens! Ik kijk naar de km en de prijs en vind de deal goed! Met 2 drukken met de duimen op de mobiel heeft Eva echter de reviews te pakken en voorziet hem van haar analyse! Met inwendige verbijstering volg ik het snelle proces! 

Wij hebben kunnen oefenen om met z’n drieën te lopen! Dat ging goed! Dochterlief arriveert op 9 mei! In Ribadeo. Dat is vanaf hier nog 180 km. Daar kunnen we nog 11 dagen over doen! 

We beraden ons over hoe we het gaan aanpakken. Aan de ene kant wil ik wel een paar dagen rust! MijnMaatje wil liever door lopen en minder km per dag! Niets doen in een klein dorp waar niets is, is ook hopeloos!

MijnMaatje kookt het diner en met het advies van Eva met app 6, geloof ik, plan ik de komende dagen!  Maar we leven met de dag! Morgen eerst een etappe van 20 km maar wel met 700 hoogte meters! Dan hopen we een plek te hebben in een herberg die volgens de analyses van Eva weer onder de categorie Spartaans valt! We zullen het zien! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten