zondag 14 mei 2023

En el monasterio: In het klooster

In het klooster! Wat een tocht! Ik ben helemaal afgeserveerd! 35 Kilometer is wel een ding! We gingen uit van 31, maar het waren er uiteindelijk 35. Zeker met rugzak en wel 700 meter klimmen! Maar ik heb het gedaan en zelfs zonder veel gedoe met de voeten! In de herberg zag ik dat ik een klein blaartje aan mijn teen had. Nu heb ik twee ieniemienie blaartjes! De moeite niet! In de herberg is al een pelgrim.  Ik word een beetje moe van alle pelgrims in de herberg! Als je ze kent is het prettig, maar elke keer nieuwe mensen, daar word ik zo langzamerhand erg moe van! Kost zoveel tijd. Ik wil dit blog schrijven en gewoon niets doen even. Steeds opnieuw gesprekken waar mensen vandaan komen en zo! Mensen zijn soms slecht voorbereid en dan steeds hulp nodig voor de volgende herberg! Is er plek? Is de afstand niet te lang, is er een winkel? Wij spreken natuurlijk Engels, Duits en nu een mondje Spaans! Als mensen rustig praten en het gesprek gaat over de herberg, de boodschappen of bestellingen of zo, dan kan ik dat na 6 maanden Spaanse les gewoon volgen! Ik had nooit gedacht dat ik zover zou komen! Maar onderweg betekent het ook dat we voor Jan en Alleman aan het vertalen zijn en zo! MijnMaatje is helemaal altijd de pineut! Kan altijd helpen met WiFi, Internet en mobiel en zo! 
Het stuk uit Ourence heel zwaar. Heel steil klimmen. Uiteindelijk hebben 8,5 km in 2 uur gelopen! Terwijl we dus al die km moesten klimmen! Bij het dorpje Cea hebben we koffie gedronken. Daarvoor geen bar gezien die open was. De route na Cea was echt geweldig! Mooie bloeiende brem, diep paarse vingerhoedskruid. 
Onderweg heb ik geluisterd naar Fulltime Avonturier! Een geweldige verslag van iemand die altijd op reis is met fiets en paard! Erg leuk! Ik loop er zo mijn km op! 
Dan komen we bij de herberg! Nieuw en brandschoon! Geweldig! We wonen de vesper bij! 11 monniken wonen nog in dit immense klooster! Het ziet er niet uit en is slecht onderhouden! Is ook niet te betalen!
Je kunt hier geen boodschappen doen!  We kopen maar een ontbijt! Kost niets en is ook niets! Pakje melk, pakje sap, 2 cakejes en koffiepoeder en poeder om chocolade melk te maken’ gelukkig hebben we nog een brood! Na 10 km is een dorp met bar en winkel! Dat komt dus wel weer goed! 

Klik hier voor de film: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten