zaterdag 6 mei 2023

En el pabellón deportivo: In de sporthal

Je maakt wat mee! We slapen in een sporthal! Gelukkig niet op matrassen, zoals in het boekje stond, maar op stapelbedden! Keurig! Maar echt zoals ik de herbergen ken vanuit de Frances en de del Norte! Temperatuur in de hal ijzig!!!!! Buiten in de zon, lekker! Je kunt koesterend zitten! 
We hadden niet gereserveerd, want dat kon bij deze herberg niet! Het is nu spannend!!Hoeveel mensen gaan we treffen? We blijken met z’n twaalven te zijn. Onderweg zie je niemand, maar dat zegt dus  niets! Dat zagen we in Zamora, waar we 2,5 uur in de rij moesten staan. Inmiddels kennen we wat mensen die voor ons  lopen. Die zeggen dat het rustiger wordt. Het is in Sevilla te warm om te starten. Dus de groep die begonnen is maakt het af. Daar gaan mensen snel van. Sommige langzaam en anderen stoppen. Morgen treffen we ‘die Rita’ uit Aken weer. 82 jaar. Een arts heeft eindelijk haar plekken verbonden, ze gaat langzaam. 15 km per dag en nu lopen wij haar weer achter op! 
De route vandaag was prachtig! Bos, heide, maar dan met lavendel en brem! Heuvelachtig met hier en daar kleine dorpjes, die er redelijk onderhouden uitzien! Het begint steeds meer te lijken op Galicië! De zon scheen, maar uit de zon is het koud! Ik loop tot 12.00 uur met handschoenen en jas aan. Maar de zon schijnt. Heeft op deze hoogte te weinig kracht! 
Inspiratie laat me wat in de steek. Je kunt niet elke dag op de toppen van je kunnen presteren. Vandaar nu enige prietpraat. Vanmorgen bij het vertrek voor de zoveelste keer gevallen. Van de trap in het hotel! Het was me een kabaal, want ik had de stokken in mijn hand en die liet ik los en deze kletterden door het trappenhuis. Het viel mee! Ik viel op mijn rug en kon me nog wat vasthouden aan de trapleuning. Het had erger gekund, Jammer genoeg speelt nu mijn knie weer op. Grrrrrr. Maar ook vervelend, mijn achillespees van hetzelfde been ook. Ik doe oefeningen en smeer er crème met ibroprufen op. Hopen dat het wat helpt. We hebben nog 250 km te gaan. Gemiddeld 25 per dag, dus we kunnen gaan rekenen. 
Het was vanmiddag heerlijk zonnig weer. Alles wat ik kon wassen, heb ik gewassen! Door de wind en zon alles in een ommezien droog. Zelfs mijn nachthemd. Mag na 33 dagen ook wel een keer! 
Vanavond eten we met een Nederlands stel en een stel uit Luxemburg. Deze stoppen in A Gundina. Dat is 3 etappes verder op. Daar is een trein. Volgend jaar doen ze het laatste stuk. 
Wij hebben daar in 2019 de Camino weer opgepakt. We zijn toen naar Salamanca gelopen en daar de  bus en trein gepakt naar A Gundina. We hadden toen minder tijd. Ik ga naar binnen, want zonder zon is het erg koud! 

Klik hier voor de film








Geen opmerkingen:

Een reactie posten