vrijdag 5 mei 2023

Hasta ahora el Señor nos ha traído: Tot zover heeft de Heer ons gebracht

Lagen we gisteren in een oude discotheek, nu liggen we 3 sterren hotel en morgen op een matras in een sporthal! Wat een belevenissen! Heerlijk! 
Inmiddels hebben we de 30 ste wandeldag achter de rug! Eerdere Camino’s kon het me niet lang genoeg duren! De druk van het werk hing dan al weer op mijn schouders! Hoe langer een Camino duurde, hoe langer ik de druk nog even voor me uit kon schuiven! 
Ik vind nu het heerlijk! Prachtig weer! Echt  super wandelweer! We kunnen ontspannen lopen! We zijn natuurlijk ook al een paar keer aangekomen in Santiago! Het moeten is eraf! 
Ergens begint ook al iets te verlangen naar het einde! Thuis is ook nog zoveel leuks ! KleinKind! Kinderen.  Fietsvakantie! Naar de herberg! 
Een van de mede pelgrims vertelde dat ze ook graag in Nederland zou willen wandelen. Maar elke nacht een overnachting maakt dit tot een dure toestand. Ik vertelde dat wij overwegen om een karretje te kopen, zodat we kamperen kunnen. “Ik neem een kinderwagen” zei ze! Dat lijkt mij ook wel wat! Gelijk naar Santiago wandelen hoeft ook nog niet, maar bijvoorbeeld het Pieterpad is een optie! We zouden eerst eens naar Drenthe kunnen wandelen! Moet te doen zijn in 5 a 6 etappes! Kun je eerst eens kijken hoe dat gaat. Er zijn plannen te over! 
Vanmorgen gingen we vroeg op pad! In de vroege ochtend lopen is zo heerlijk! Het was wel erg koud! Ik had mijn handschoenen aan. Ik was ook al gestart met mijn dikke winterlegging. 
De eerste helft was prachtig! We zitten op 900 meter! Grote heideachtig gebied! Maar ook hier veel schade door bosbranden. We lopen langs een groot stuwmeer. We komen bij een prachtige kerk! Zomaar in de middel off knowhere. Blijkt steen voor steen verplaatst in verband met het stuwmeer! 
Na 8 km zijn we bij albergue Rehoboth! De eigenaar,  een Zuid Afrikaanse man, is zichtbaar geroerd als wij de betekenis van de naam kennen. Wij overnachten hier niet maar mogen hier wel een kopje koffie!! Km van te voren wordt de koffie al aangekondigd! Koffie drinken ergens is een zeldzaamheid op deze Camino! Dus we nemen het er van! De man loopt moeilijk! Heeft zijn been gebroken tijdens de bosbrand. 
12 Jaar geleden zijn ze de herberg begonnen! Het is een plaatje! Maar echt in de eenzaamheid! Zijn schoonzoon is een Nederlandse jongen uit Amsterdam. De overgang Amsterdam naar hier was erg groot! Ze wonen nu in Zamora. 150 km verder op!! Onder wat meer mensen. 
Ze waren al een tijdje op zoek naar een herberg. Toen kwam dit huis op hun pad! Vandaar de naam!!

Klik hier voor de film:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten